Hvorfor er koreanske tv-serier blevet så populære? Hvad er opskriften på den koreansk tv-eksportsucces, og hvad kan vi lære af den? Kom med Signe Lilja til Korea, og se hvordan den koreanske tv-genre har udviklet sig fra sæbeopera til global game changer, og hvem der er kræfterne bag.
Koreansk kultur er alle steder. Koreansk musik, mad, film, beauty produkter – og selvfølgelig tv-serier. Sydkorea er kommet op og spille med de helt store globale kultureksportører. I 2021 fik landet for alvor segmenteret sig selv som en alvorlig tv-producent, der også appellerer til den vestlige seer med mega hittet ‘Squid Game’. Men hvordan er det kommet hertil?
Signe Lilja skriver selv:
"Skete det helt naturligt, eller er det en strategisk indsats fra de dedikerede Korea-fans eller den koreanske regering i et ønske om at etablere sig som kultureksport gigant?
Jeg tager alle der vil med på en rejse til Sydkorea og fortæller historien om, hvordan et lille land med store ambitioner og drømme blev en af verdens mest omtalte og elskede tv-producenter. En historie, der i klassisk K-drama stil, involverer kærlighed, krig, politik, trekants dramaer, hukommelsestab, big-business og underdogs, der rejser sig fra støvet for at overtage verden."
Læs hele artiklen og mere om Signe Liljas oplæg på Copenhagen TV Festival her.